PR købere pas!

Det kan bide dig og spilde din pr budget, når programmet understreger kommunikation taktik i stedet for hvordan man kan gøre visse din nøgle uden for publikum forstår hvem og hvad du er.
Især trist når taktik er placeret i gang før du virkelig vide, hvordan din vigtigste målgruppe ser organisationen og nøjagtig ved hvem disse taktik skal rettes. Tingene kan virkelig falder fra hinanden, hvis du ikke op foran beslutte, hvilke ændringer i opfattelser, og dermed adfærd, du ønsker i slutningen af programmet.
Der er ingen måde at strukturere en pr programmet.
I stedet, inden du trækker alle udløsere, stille et stor spørgsmål. Hvem er min #1 pr mål? Fokus på at visse uden for publikum, at du kender påvirker organisationen mere end nogen anden. Det giver mening, fordi denne særlige ekstern “offentlige” sandsynligvis vil have en stor siger om overlevelse af organisationen.
Husk på, dine andre eksterne målgrupper skal lignende pleje og fodring som du bevæger dig fremad.
Så, med dit mål i syne, du nødt til at interagere med medlemmer af denne vigtige målgruppe og får inde i deres hoveder. Hvad, hvis noget, de synes om dig og din organisation? Som du taler til dem, har negative følelser eller observationer kommer til overfladen? Hvorfor? Hvad der synes at behovet for korrektion? Er der unøjagtigheder? Misforståelser? For sags skyld, er der en farlig rygte løs derude der dårligt behov neutralisere?
Svarene er massivt guld, fordi de lader dig udgør et pr mål som, når opnået, korrigerer, hvad der er galt. Dit mål kan være at vælte rygtet, præcisere denne misforståelse eller korrigere denne unøjagtighed.
Ved fastsættelsen af dine mål, blive opmærksomme på, at ændre opfattelsen af denne målgruppe erkender, at opfattelser næsten altid fører til forudsigelige adfærd, der kan såre eller hjælpe dig med at opnå dine mål.
Nu skal du en køreplan, der fortæller dig, hvordan man kommer til dette mål. Med andre ord en strategi. I forbindelse med personlige mening har vi kun tre strategiske valg. Oprette, ændre eller forstærke denne opfattelse, dvs., at udtalelsen.
Hvilken af de tre strategier du ansætter er dikteret af, og flyder naturligt fra din pr mål.
Nu er den hårdeste del af public relations problemet problemløsning sekvens formulere, hvad du skal sige til din #1 målgruppe.
Dit budskab skal være meget klar over, hvad der skal afklare, korrigere eller indsigelser. Det bør ikke, skal være overbevisende og troværdig samt direkte og ærlig som muligt. Gøre det så overbevisende som kan være. Og for at forhindre yderligere misunder-stående, give din besked udkast til en generalprøve inden to eller tre medlemmer af din målgruppe, og justere efter behov.
Her kommer sjovt del-beslutte, hvilke meddelelser taktik vil bedst bære som super besked i jeres til højre øjne og ører blandt din målgruppe.
Der er snesevis af sådanne taktikker kan du herunder, for eksempel, avis interviews, face-to-face møder, pressemeddelelser, særlige arrangementer, indlæg og mange, mange flere. Dette er, hvor vi høre stønner når vi påpege, at du igen skal overvåge, hvad medlemmerne af dine vigtigste målgruppe opfatte om organisationen. Årsagen er naturligvis, at fastslå, hvis dit pr-program er at gøre nogen fremskridt.
Samme spørgsmål i anden ombæring. Men nu, du ønsker at se, hvis alle disse meddelelser taktik lykkedes at flytte nøglen publikum opfattelsen i din retning.
Hvis ikke langt nok, kan du nødt til at øge hyppigheden og mix af din taktik. Og du kan være nødvendigt at tage endnu et kig på din besked revurdere indholdet for troværdighed og indflydelse.
Test for pr succes vil tænde om du faktisk ændret nok opfattelser og deres følge på adfærd, i din retning.
I så fald vil du har forsikret, at din vigtigste udenfor publikum forstår hvem og hvad du er. Og som kraftigt tyder på, at organisationen er godt på vej til at nå sine operationelle mål.
udgangen

Dette indlæg blev udgivet i Generelt. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.